Isnin, 9 Januari 2012

Gua Tempurung

Wow,sape sangka budak2 fesyen macam kitaorang ni tak suka aktiviti lasak?kata pensyarah aq 'kita masuk gua pakai heels lagi' Haha,anyway pada 7hb semalam kitaorang telah mengadakan family day di gua tempurung.Honestly aq tak pernah pergi pon tempat ni,maklumlah aq ni bukannya minat aktiviti macam ni.Okey,pada pagi tu kitaorang berkumpul depan padang A uitm s.i untuk mengisi nama amik sarapan dan menunggu bas.Tengah menunggu bas tu ade yang sibuk duk bergosip sana..gosip sini..pagi2 dah buat dosa haha.Ade la jugak aq takutkan kawan2 aq yang ade makhluk gua macam dalam filem Descent tue yang akan serang kitaorang nanti haha choy mulut!







Sampai saja di gua tempurung kitaorang ada buat senaman sikit,maklumlah nak mendaki gua and whatever la..So,kitaorang dibahagikan kepada beberapa buah kumpulan aq dengan kawan2 aq masuk dalam satu kumpulan yang sama.Mula2 masuk ingatkan gua tu tak besar mana pon.Tapi bila masuk je kat dalam..wah besar,tinggi,cantik,unik..memang tak terbayang keindahan dalam gua tu.So,kitaorang pon mula menaiki tangga..satu persatu tangga kitaorang panjat.Mula2 biasa2 je makin lama makin tinggi gua tu kitaorang panjat.Sape yang gayat tu memang tak tau la apa jadi kat die haha xD









Dalam gua tu memang sangat cantik dan besar..rasa2nya kalo letak kapal terbang Airbus pon maybe boleh muat.Ade satu bahagian dalam gua tu wujud macam terowong angin yang terhasil daripada bentuk lubang gua tu.Yang menakutkan dan mencabar bila dah sampai kat tempat yang dah takda lampu..tempat tue gelap,luas,tinggi,dan bila suluh lampu ke bawah tak nampak ape2 pon..kalo jatuh tu memang mati ar..Yang paling seronok bile masuk dalam gua air..tempat tue memang sempit gile kena menyelam dalam air sungai tue..kalo tak memang terhantuk kepala kena batu2 gua yang tajam tue.



Tiada ulasan: